Jak zostać internetowym przedsiębiorcą? Krok 3: Sprzedażowe trendy 2016 roku

Nowy rok, jak każdy poprzedni, pełen będzie nowinek technicznych i rozwiązań, które jednej marce pomogą wzbić się na wyżyny, a innej przeszkodzą w równej walce na rynku.

Przewidujemy, które z nich będą miały największy wpływ na sukcesy sprzedażowe przedsiębiorstw w 2016 roku. Niektóre z nich są już dobrze znane i w świadomości klientów istnieją od jakiegoś czasu. Prawdziwa rewolucja z ich udziałem może jednak dopiero nadejść.

icon175x175

1. Snapchat

Powstał tak jak każdy inny portal społecznościowy – do zabawy i komunikacji wśród młodych użytkowników. Z początku, był aplikacją wręcz przełomową, a historia jego powstania jest równie absurdalna, jak jego późniejszy sukces. Jak to możliwe, że aplikacja, która powstała, by jej autor mógł wysłać intymne zdjęcia swoim znajomym, ma obecnie ponad 200 milionów użytkowników, a jej wartość szacowana jest na ponad 15 miliardów dolarów? I jak ma się to do naszego biznesu? Otóż komunikacja w internecie jest obecnie podstawą e-marketingu. Snapchat, jako jeden z największych portali społecznościowych, niesie ze sobą ogromne możliwości sprzedażowe. Wystarczy pomyśleć, że każda wiadomość przesyłana do naszych odbiorców, postrzegana jest jako osobista. Tym samym, potencjalny klient, odbierając snapa od marki, z którą miał wcześniej do czynienia, utożsamia się z nią jeszcze bardziej. Tak więc jeśli mamy zamiar dotrzeć do naszych klientów, zwłaszcza tych najmłodszych, koniecznie użyjmy do tego Snapchata!

personalizacja-produktow

2. Personalizacja produktów

Pomysł, który wykorzystywany był już wiele razy, na wiele sposobów, tym razem powinien stać się trendem na skalę światową. Nie wystarczy już dotrzeć do klientów z jednolitą dla wszystkich ofertą. W dzisiejszym świecie, to indywidualne podejście do każdego klienta jest istotą sukcesu i przepisem na zbudowanie z nim dobrych relacji. Jeśli więc tworzymy reklamę, startujemy z nowym produktem, lub po prostu, tworzymy treść na portale społecznościowe, warto pamiętać, by dać naszym odbiorcom możliwość modyfikacji i edycji wszystkiego co stworzymy. Każdy z nas zna butelki Coca-Coli, czy Tyskie z podpisami dla każdego. Stworzenie koszulki z własnym nadrukiem nie jest już niczym innowacyjnym. Sęk w tym, że zamiast zapełniać ofertę ogromną ilością produktów, licząc na to, że konsumenci znajdą wśród nich coś dla siebie, warto stworzyć podstawy produktu, a wykończenie zostawić w ich rękach.

pobrany plik

3. Mobilne zakupy

Na zachodzie mobile shopping jest już dużo bardziej popularny, niż w Polsce. My wciąż wolimy iść do sklepu, odczekać swoje w kolejce i kupić rzecz, którą wcześniej przymierzymy i obejrzymy się w niej z każdej strony. Historia pozwala nam jednak sądzić, że wkrótce i u Nas zdarzy się to, co w Stanach i innych krajach wyznaczających trendy w dzisiejszym świecie. Wyszukiwarka Google w naszych smartfonach znajduje dla nas strony, które przeznaczone są właśnie na małe ekrany. Sklepy internetowe dodają do swojego interfejsu przyciski, za pomocą których możemy kupić dowolną rzecz poprzez jedno naciśnięcie ekranu. Szansa, że ten, kto po raz pierwszy skorzysta z mobile shoppingu, zastąpi nim tradycyjne kupowanie, z każdym rokiem jest co raz większa. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, lub startujemy z nową marką, nie możemy tego lekceważyć. W końcu na czym zależy nam bardziej, niż na czasie zaoszczędzonym przez naszych klientów?

dog-vine-featured-image-700x329

4. Filmy

Bynajmniej nie mamy tu na myśli hollywoodzkich produkcji, a ich zupełne przeciwieństwo – krótkie, maksymalnie kilkunastosekundowe spoty reklamujące naszą markę, lub zachęcające do odwiedzenia naszej strony internetowej. Spopularyzowane przez portale takie jak Vine, Twitter, czy wspomniany wcześniej Snapchat, filmy, to absolutny marketingowy hit minionego roku i jeden z trendów, na rok 2016. Jeśli więc chcemy, by nasz profil na portalu społecznościowym cieszył się dużym zainteresowaniem, nie możemy rezygnować z kilku sekund wizualnej przygody dla naszych klientów.

Facebook
Konferencja Sprzedaż by Poznań
Grupa Razem w Biznesie