Jak zarządzać czasem, by pracować efektywniej? 5 zasad.

Czas to jedyne dobro, którego nie możemy pomnożyć. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak umiejętnie nim zarządzać i sprawić, by pracował na naszą korzyść.

clock-923546_1280

Jak to zrobić? Oto 5 podstawowych zasad, których powinniśmy się trzymać, jeśli nie chcemy, by nasz czas okazał się stracony!

1. Ustal swoje priorytety
Są sprawy pilne i pilniejsze. Zwłaszcza w pracy. Jeśli nie możesz się zdecydować od czego zacząć dzień, a ilość obowiązków Cię przerasta, wypisz wszystkie rzeczy, które masz do zrobienia i nadaj im odpowiedni priorytet. Najpierw skup na sprawach pilnych, które nie mogą czekać. Następnie, przejdź do rzeczy ważnych, na które masz nieco więcej czasu – warto rozplanować je krok po kroku. Wyodrębnij również rzeczy, które możesz zlecić innym, oraz takie, które całkowicie usuniesz ze swojego harmonogramu.

2. Pozbądź się rozpraszaczy!

W dobie internetu nietrudno zmarnować kilka godzin dziennie na bezsensowne zajęcia. Przypomnij sobie na co zmarnowałeś najwięcej czasu w ciągu ostatnich dni i postaraj się ograniczyć te działania do minimum. Nie czekasz na ważną wiadomość lub maila? Nie sprawdzaj skrzynki odbiorczej co kilka minut. Lubisz przeglądać tablice znajomych? Zostaw je sobie na wieczór! Czas twojej pracy to najcenniejsza rzecz jaką masz do dyspozycji w drodze do celu. Nie marnuj go!

3. Planuj długo i krótkoterminowo

Masz wiele marzeń, ale spełnienie choćby jednego z nich graniczy z cudem? Mimo tego, że wciąż pracujesz, nie możesz zaoszczędzić pieniędzy na wakacje? Być może źle planujesz swoje działania, lub nie robisz tego wcale. Rozkładając swoje cele na części pierwsze i planując je z dokładnością co do miesiąca, dnia, a nawet godziny, z każdym dniem zbliżasz się do ich zrealizowania! Zastanów się, gdzie chciałbyś być za pół roku, a następnie dopasuj do tego swój plan dnia.

4. Małymi krokami do celu

Nie od razu Kraków zbudowano. Musisz zmierzyć się z ogromnym projektem, na myśl o którym zaczynają trząść ci się ręce? Chcesz założyć własną firmę, ale nagły natłok obowiązków i terminów cię przeraża? Zacznij od małych rzeczy – zamiast od razu rzucać się na głęboką wodę, wykonaj zadania, które przyjdą ci z łatwością i zmotywują do dalszych działań. Nic tak nie pcha do przodu, jak nasze pierwsze, małe sukcesy!

5. Rozliczaj się z własnych uczynków

Bądź pobłażliwy wobec innych, ale surowy wobec siebie. Nikomu nie zależy na twoim sukcesie tak bardzo jak tobie. Skupiając się na efektywności, a nie na efektowności swoich działań, umiemy wyciągać wnioski z dotychczasowej pracy i wychwytywać własne błędy. Nie zawsze oznacza to jednak skupianie się na błędach – jeśli masz świadomość dobrze wykonanej pracy i uważasz, że zasłużyłeś na nagrodę, lub odpoczynek – prawdopodobnie masz rację!

Więcej o zarządzaniu czasem dowiecie się podczas konferencji Rozwój by Poznań!
Oficjalna stron
Fanpage

Czytaj więcej o konferencjach byPoznań na stronie www.bypoznan.pl !