Jak i gdzie reklamować się w sieci?

Wchodząc na rynek z nową marką lub produktem, jednym z najważniejszych działań jakie musimy podjąć jest dobór kanałów, w których mamy zamiar się promować.

office-820390_1920

W dobie nowoczesnej technologii stoi przed nami wiele możliwości dotarcia do odbiorców, ale również wiele pułapek, na które musimy być przygotowani, jeśli nie chcemy zmarnować naszego budżetu reklamowego. Niewątpliwie największym plusem reklamy w internecie jest możliwość dotarcia do wybranej grupy docelowej, która najprawdopodobniej skorzysta z naszego produktu. To, czy tak się stanie, zależy jednak od naszych decyzji i doboru materiału reklamowego.

media-998990_6401. Social Media

Miliony użytkowników każdego dnia logują się na swoich kontach na portalach społecznościowych. Obecność marki na Facebooku, Instagramie, czy Pintereście, to niemalże obowiązek każdego przedsiębiorcy. Plusy działania w SM to m.in.: zaistnienie w świadomości społeczności internetowej, kontakt z klientem, adresowanie reklam do wybranej grupy docelowej, niski koszt reklamy, duży zasięg działań. Nie powinno się jednak działań według schematu i mieć pewność, że skoro innym udało się wypromować poprzez media społecznościowe, to i nam się uda. Możliwe, że nasi potencjalni klienci, to grupa, która używa portali społecznościowych rzadko i nie traktuje ich jako inspiracji do robienia zakupów, a raczej jako źródło rozrywki. W tym przypadku nawet duże pieniądze wydane na reklamy, mogą przełożyć się tylko na ilość internetowych ,,fanów”, a nie na faktyczne wyniki sprzedażowe.

letters-1132703_6402. E-mail

E-mail marketing to świetne rozwiązanie, jeśli dostarczamy naszym odbiorcom wartościowe i interesujące go treści. Newsletter wysyłany systematycznie i utrzymany w podobnej estetyce może stać się skutecznym narzędziem reklamy i zwiększyć autentyczność marki. Głównie dlatego, że skrzynkę odbiorczą traktuje się jako sferę dużo bardziej prywatną niż media społecznościowe, stąd każda wiadomość ma charakter osobisty. Dopasowując treść do naszego odbiorcy mamy szansę poważnie zainteresować go naszą ofertą i przekazać mu dużo więcej informacji. Jest to świetne rozwiązanie, gdy posiadamy odpowiednią bazę adresów (którą można zdobyć m.in. z pomocą social media), z drugiej strony jednak wysyłając oferty na dużą skalę, większość odbiorców może potraktować nasze wiadomości jako zwykły spam.

adwords-logo3. Płatne linki (PPC)

Czyli coś, co kojarzy się głównie z wyszukiwarką Google. Z ich pomocą, klient wpisując daną frazę w wyszukiwarkę, znajdzie naszą stronę wśród najpopularniejszych wyników. Od stron pozycjonowanych, różnić się będą jednak tym, że pod nazwą strony widnieć będzie napis ,,Reklama” – nie stanowi to jednak dużego problemu, ponieważ duża część użytkowników nie zwraca na to uwagi. Jaka jest największa zaleta takiego rozwiązania? Przede wszystkim nie płacimy za czas, jaki nasza strona spędzi wśród najlepszych wyników, ale za wejścia na stronę. Oznacza to, że 100% budżetu przeznaczonego na AdWords, zostanie zamienione na wejścia na naszą witrynę. Oprócz wyników w wyszukiwarkach, płatne linki występują także pod postacią bannerów, przez które często przebijamy się zanim wejdziemy na interesującą nas stronę.

google-411103_6404. SEO – Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

Dysponujesz małym budżetem reklamowym, ale dużą ilością czasu? Postaw na obecność swojej witryny w wyszukiwarce. Od wielu lat największą popularnością i autentycznością cieszą się firmy, które znajdujemy na pierwszych stronach wyszukiwarek. SEO to działania bardzo czasochłonne, ale warte każdego wysiłku. Inaczej mówiąc, jest to tworzenie treści tak, by były one przyjazne wyszukiwarkom. Jak to robić? Najlepiej na to pytanie odpowiada Google, m.in. w poradniku SEO Starter Guide, w języku angielskim. Wiele poradników na temat tego, jak zarządzać swoją stroną, by była widoczna w internecie, znajdziemy również w języku polskim. Choć na efekty będziemy musieli trochę poczekać, istnieje duża szansa, że z czasem nasze działania zwrócą się w postaci nowych klientów lub fanów marki.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o metodach promocji i narzędziach reklamowych? Odwiedź nasz fanpage lub zapisz się na jedną z nadchodzących konferencji!

Fanpage

Konferencja Sprzedaż by Poznań

Konferencja Marketing by Poznań II